B: De P van Plezier in PReSwim Methodiek

Plezier vormt samen met Respect en Structuur de pijlers waarop de PReSwim Methodiek is gebouwd. Bij het Baby- Peuter- en Kleuterzwemmen staat plezier voorop want: met plezier gaat leren vanzelf!

Spelenderwijs leert je kind alle belangrijke vaardigheden die noodzakelijk zijn wil hij/zij zichzelf in veiligheid kunnen brengen als hij/zij onverhoopt in het water valt. Plezier neemt toe door een positieve benadering van je kind. Daaronder versta ik dat je je verplaatst in de belevings- en ervaringswereld van je kind en het accent legt op waar je kind op dat moment behoefte heeft. Daarbij geef je de grens aan van wat mogelijk is. Een positiebve benadering wil ook zeggen dat je regelmatig complimentjes geeft en zegt dat je trots bent.

Als alle betrokkenen, dus kinderen, ouders/verzorgers en de juf plezier hebben in wat ze doen dan wordt het BPK-zwemmen een wekelijks terugkerend uitje waar iedereen zich op verheugt.

Het is van belang om het plezier gedurende lange tijd te waarborgen zodat ouders met hun kinderen blijven zwemmen todat de kids zover zijn dat ze kunnen doorstromen naar de reguliere zwemlessen om hun zwemdiploma’s te halen. Als ouders met hun kind gaan zwemmen betekent dat Quality Time voor beiden. Het wekelijkse zwemuurtje levert een positieve bijdrage aan de onderlinge band tussen ouders en kinderen.

Posted in Nieuws.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *